Σύνδεση

Όνομα χρήστη *
Κωδικός *
Απομνημόνευση
Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου 2022

6 πράγματα που οδηγούν σε διακυμάνσεις του βάρους σας κατά την περίοδο των γιορτών.

Γράφτηκε από την  Δεκ 18, 2015

Κατά την περίοδο των διακοπών όλοι χαλαρώνουμε. Μέσα, λοιπόν στο πνεύμα χαλάρωσης επέρχονται αλλαγές στην καθημερινότητα. Αυτές οι αλλαγές πολλές φορές ευθύνονται για τη διακύμανση του βάρους μας και το αίσθημα βάρους που συνήθως αυτές τις μέρες νιώθουμε.

Μερικοί από τους λόγους που έχουν ευθύνη είναι, οι φτωχότερες διατροφικές συνήθειες, τις ημέρες των διακοπών, το στρες, η έλλειψη ύπνου λόγω διασκέδασης και περιορισμένου χρόνου να προλάβουμε τις υποχρεώσεις. Πέρα από αυτά όμως υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που ευθύνονται αλλά δεν τους λαμβάνουμε πάντα υπόψη, οι οποίοι αναφέρονται παρακάτω.

1. Ενυδάτωση / Πρόσληψη νατρίου: Η κατάσταση υδάτωσης του οργανισμού είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τις διακυμάνσεις του βάρους ιδιαίτερα όταν οι αλλαγές είναι στο εύρος 3-5 κιλών. Η καφεΐνη τείνει να πάρει τη θέση του νερού αυτή την εποχή του έτους. Ο καφές παρ’ όλ’ αυτά δεν είναι νερό. Προκαλεί διούρηση ή και κατακράτηση υγρών ανάλογα με την ποσότητα του και την κατανάλωση των υπολοίπων  υγρών. Επομένως μπορεί να υπάρχουν διακυμάνσεις στο βάρος σας οι οποίες να είναι όμως εικονικές από τη στιγμή που είναι αλλαγές στα υγρά. Αντίστοιχα αυξημένη πρόσληψη νατρίου (αλατιού)  κατά τη διάρκεια της ημέρας (σκεφτείτε τα επεξεργασμένα τρόφιμα) μπορεί να προκαλέσει αύξηση του βάρους λόγο κατακράτησης υγρών, έτσι μερικά πατατάκια ή μερικοί ξηροί καρποί πέρα από την περιττές θερμίδες μπορεί να ευθύνονται και για την κατακράτηση των υγρών στο σώμα σας.

2. Η κατανάλωση υδατανθράκων: Οι υδατάνθρακες είναι γνωστό για την αποθήκευση νερού που προκαλούν, οπότε αν είχατε μια ημέρα όπου έχετε καταναλώσει περισσότερους υδατάνθρακες από το κανονικό (π.χ., καραμέλα στο γραφείο, στο σπίτι καλούδια, κλπ), τότε μάλλον θα δείτε άνοδο στη ζυγαριά σας. Μην αγχωθείτε, καθώς αυτές οι συνήθειες θα πρέπει να επαναλαμβάνονται καθημερινά για να είναι αληθινή η αύξηση του σωματικού βάρους και να εδραιωθεί σαν περιττό κιλό.

3. Ορμόνες: Η εποχή των διακοπών μπορεί σίγουρα να οδηγήσει σε ορμονικές διακυμάνσεις.  Ευθύνη για αυτές φέρουν το στρες "να γίνουν τα πράγματα", η έλλειψη ύπνου καθώς και οι διάφορες κοινωνικές καταστάσεις – συναντήσεις που αντιμετωπίζουμε αυτή την εποχή του έτους. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγές διατροφικών συνηθειών, που μπορεί να προκαλέσει προσωρινά φούσκωμα και αύξηση του σωματικού βάρους.

4. Δυσκοιλιότητα: είναι μεγάλο κεφάλαιο και δεν μπορεί να αναλυθεί σε μερικές γραμμές, αλλά αξίζει να σημειωθεί είναι ότι αν έχετε αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών και δεν προσλαμβάνετε αρκετά υγρά, μπορεί να οδηγήσει σε δυσκοιλιότητα. Από την άλλη πλευρά, δυσκοιλιότητα μπορεί να προκληθεί και από μειωμένη πρόσληψη φυτικών ινών, αν αυτές τις μέρες δεν τρώτε συστηματικά φρούτα ή/ και λαχανικά.

5. Άρση βαρών: η άσκηση με βάρη συμβάλλει στην αύξηση και διατήρηση της μυϊκής μάζας. Με αυτό τον τρόπο το σώμα σας αποκτά τόνο και σταδιακά το λίπος αντικαθίσταται από μυϊκό ιστό. Έτσι μπορεί να παραμένει το βάρος σταθερό αλλά να μειώνεται η περιφέρεια του σώματος σας. Όμως αν δείτε το βάρος να ανεβαίνει ξεκινώντας ένα πρόγραμμα με άρση βαρών ή αλλάζοντας το τρέχον ασκησιολόγιο σας, μην αποθαρρύνεστε. Η προπόνηση με βάρη μπορεί να προκαλέσει μικροσκοπικά «δάκρυα» στο μυ και μπορεί να οδηγήσει σε προσωρινή κατακράτηση υγρών.

 

6. Φάρμακα / ιατρικές καταστάσεις: Υπάρχουν ορισμένες ιατρικές παθήσεις που είναι γνωστό ότι προκαλούν κατακράτηση υγρών. Σε αυτές τις παθήσεις συνήθως δίνεται η κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή ώστε να βοηθήσει να απαλλαγούμε από αυτή την περίσσεια υγρού. Τις γιορτινές αυτές μέρες τα άτομα που είναι υπο φαρμακευτική αγωγή μπορεί να δυσκολεύονται, λόγω των αλλαγών στις διατροφικές συνήθειες. Πάντα να ελέγχετε με το γιατρό σας τις παρενέργειες και να λαμβάνετε υπόψη σας την κατάσταση υδάτωσης του οργανισμού σας. Καθώς μεγαλώνουμε, η αίσθηση της δίψας μειώνετε, για αυτό το λόγο το πρόβλημα της αφυδάτωσης είναι ιδιαίτερα συχνό σε ηλικιωμένα άτομα, ειδικά όταν παίρνουν αυτά τα είδη των φαρμάκων.

Επομένως στις γιορτές απολάυστε με μέτρο και μην ξεχνάτε ποτέ το νερό σας!!!

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 18 Δεκεμβρίου 2015 10:19
Τζώρτζια Ζιώγου

Ιστότοπος: www.newme.gr/index.php/georgia-ziogou E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
  1. Πρόσφατα
  2. Δημοφιλή
  3. Αρέσουν

Facebook