Σύνδεση

Όνομα χρήστη *
Κωδικός *
Απομνημόνευση
Παρασκευή, 04 Δεκεμβρίου 2020

Μάθε τι σωματότυπο έχεις

Γράφτηκε από την  Ιαν 01, 2020

Τι λέει το σώμα σας για την υγεία σας

Το σχήμα του σώματός σας μπορεί να πει αρκετά για την υγεία σας. Βέβαια αυτό δεν είναι τελεσίδικο είναι μόνο ένας παράγοντας. Η υγεία επηρεάζεται και από άλλους παράγοντες όπως η διατροφή, το περιβάλλον και ο τρόπος ζωής.  Επομένως ανεξάρτητα από το σωματότυπο μπορεί να είναι κάποιος υγιής  ή να κινδυνεύει από παθήσεις. Για να προλαμβάνουμε, παθολογικές καταστάσεις καλό είναι να είμαστε συνεπείς με τον επανέλεγχο μας στο γιατρό μια φορά το χρόνο και να ελέγχουμε τα επίπεδα χοληστερόλης (ολικής, HDL, LDL) τα επίπεδα γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης και σακχάρου, και οποιονδήποτε άλλο βιοχημικό δείκτη μαςπροτείνει ο γιατρός.

Είδης σωματότυπων

Εκτομορφικός

Ένας τρόπος διαχωρισμού των μορφών του σώματος μας είναι σε <<σωματότυπους>>. Ο τύπος του εκτόμορφου έχει ένα στενότερο πλαίσιο, λεπτότερα κόκκαλα και μικρότερες αρθρώσεις και μπορεί να είναι πιο επίπεδο το σώμα στο στήθος και στους γλουτούς. Σκεφτείτε την τυπική κατασκευή ενός δρομέα απόστασης, μοντέλου μόδας ή μπαλαρίνας. Αν και μπορεί να φαίνεστε αδύνατοι και να δυσκολεύεστε να βάλετε βάρος, μπορεί να έχετε περισσότερο σωματικό λίπος απ’ ότι νομίζετε, ειδικά καθώς γερνάτε. Αυτό συμβαίνει επειδή συχνά το σώμα σας επεξεργάζεται τα τρόφιμα γρήγορα, γεγονός που καθιστά πιο δύσκολο να χτίσετε μυϊκή μάζα.

Ενδομορφικός

Αυτός ο σωματότυπος συνήθως έχει περισσότερο σωματικό λίπος και μύες, μικρότερους ώμους, βραχύτερα άκρα και μεγαλύτερη δομή οστού. Σκεφτείτε παίχτες αμερικάνικου ποδόσφαιρου ή γυναίκες με καμπύλες. Μπορείτε να πάρετε βάρος εύκολα ειδικά στο κάτω μέρος της κοιλιά και στους γοφούς σας, και δυσκολεύεστε να χάσετε. Αυτό μπορεί να οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι το σώμα σας αποθηκεύει πιο εύκολα λίπος ειδικά όταν έχετε περίσεια υδατανθράκων (αντί να τους κάψει)

Μεσομορφικός

Αυτός ο σωματότυπος έχει μια αθλητική, γερή κατασκευή με ευρύς ώμους, στενή μέση και χαμηλό σωματικό λίπος. Σκεφτείτε την τυπική κατασκευή των σπρίντερ ή ποδοσφαιριστών. Επειδή είστε φυσικά γεροί και χάνετε και παίρνετε εύκολα βάρος, ο τύπος του σώματός σας ταιριάζει στις μυοσκελετικές δραστηριότητες όπως το bodybuilding.

 

Σωματότυπος αχλάδι

Συνδυάζει ένα λεπτότερο <<εκτομορφικό>> άνω σώμα με ένα <<ενδομορφικό>> κάτω σώμα. Τα άτομα με αυτό το σχήμα έχουν επιπλέον λίπος στην περιοχή του ισχίου και του μηρού. Είναι πιο συνηθισμένο στις γυναίκες, και μπορεί να είναι και σε ένα βαθμό ο λόγος για τον οποίο ζουν συχνά περισσότερο από τους άνδρες. Αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στο γεγονός ότι το λίπος της κοιλιάς, συνηθέστερο στους άνδρες, συνδέεται με περισσότερα προβλήματα υγείας σε σχέση με το λίπος του κάτω σώματος. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις το λίπος στους γοφούς και τους μηρούς μειώνει τις πιθανότητες μερικών ασθενειών.

Σωματότυπος  μήλο

Ονομάζεται επίσης <<κοιλιά μπύρας>>, σημαίνει ότι έχετε αποθηκευμένο περισσότερο λίπος γύρω από το στομάχι σας, ενώ το κατώτερο σώμα σας παραμένει λεπτό. Είναι πιο συνηθισμένο στους άνδρες και είναι χειρότερο για την υγεία σας από το σχήμα των αχλαδιών. Αυτό συμβαίνει επειδή το λίπος της κοιλιάς είναι συχνά ένα σημάδι ότι έχετε περισσότερο λίπος βαθύτερα μέσα, γύρω από τα εσωτερικά όργανά σας (ενδοσπλαχνικό λίπος), σε αντίθεση με το υποδόριο (αυτό που είναι κάτω από το δέρμα). Το είδος αυτό συνδέεται στενότερα με καρδιακές παθήσεις, καρκίνο, διαβήτη τύπου ΙΙ και υψηλή χοληστερόλη.

Δείκτης Μάζας Σώματος (ΔΜΣ)

Οι γιατροί δεν βασίζονται μόνο στο σχήμα του σώματος για να μάθουν πόσο υγιείς είστε. Χρησιμοποιούν μερικά εργαλεία για τη μέτρηση του σωματικού λίπους που έχετε και ο ΔΜΣ είναι ένα από αυτά. Είναι ένας αριθμός που υπολογίζεται από το ύψος και το βάρος σας. Ένα σκορ 25 ή περισσότερο υποδηλώνει ότι είστε υπέρβαροι. 30 ή περισσότερο υποδηλώνει παχυσαρκία. Αλλά δεν μετρά απευθείας το σωματικό λίπος ή σας λέει σε ποιο σημείο του σώματος αποθηκεύεται λίπος.

Περιφέρεια μέσης

Αυτός είναι ένας απλός τρόπος για να μετρήσετε πόσο λίπος έχετε γύρω από την κοιλιά σας, που μπορεί να σας πει τις πιθανότητες σας για προβλήματα υγείας, όπως οι καρδιακές παθήσεις και ο διαβήτης τύπου ΙΙ. Για να ελέγξετε τη δική σας, ευθυγραμμίστε μια ταινία μέτρησης με τον αφαλό σας και τυλίξτε την μία φορά γύρω σας. (Μην ρουφάτε το στομάχι σας όταν μετράτε.) Στις γυναίκες, 90 εκατοστά ή και περισσότερο είναι ένα σημάδι πάρα πολύ λίπους στη κοιλιά. Στους άνδρες είναι 101 εκατοστά. Αυτοί οι αριθμοί μπορεί να διαφέρουν ελαφρώς αν είστε μεγαλόσωμοι.

 

Αναλογία μέσης προς ισχίο

Είναι ένας άλλος τρόπος για να μετρήσετε το λίπος γύρω από την περιφέρεια σας. Μετρήστε τη μέση σας ακριβώς πάνω από τον αφαλό σας και διαιρέστε το με τη μέτρηση των γοφών σας στο ευρύτερο σημείο τους. Οτιδήποτε μεγαλύτερο από 0,85 για τις γυναίκες ή 0,90 για τους άνδρες σας βάζει στη ζώνη κινδύνου για προβλήματα υγείας. Είναι καλύτερο μέτρο από την μέτρηση μεγέθους περιφέρειας μέσης; Η έρευνα δεν είναι ξεκάθαρη. Ωστόσο, πολλές μελέτες υποδεικνύουν ότι και οι δύο κάνουν καλή δουλειά για την πρόβλεψη κινδύνων υγείας.

Πέρα από τις μετρήσεις...

Πέρα από τις μετρήσεις και από το σχήμα του σώματος σας εαν θέλετε να είστε υγιείς υπάρχει τρόπος και αυτός είναι ένας.

Ισορροπημένη διατροφή και άσκηση. Η αυξημένη μυϊκή μάζα φαίνεται να οδηγεί σε μακροζωία, επιλέξτε ενδυνάμωση της μυϊκής μάζας σε συνδυασμό με αερόβια άσκηση μέτριας έντασης.

Σε ότι αφορά τη διατροφή, τα τρανς λιπαρά τα γλυκά και τα ποτά φαίνεται να ενισχύουν το λίπος της κοιλιάς. Επιδιώξτε μια διατροφή που επικεντρώνεται στα λαχανικά, τα φρούτα και τα σιτηρά ολικής. Και ψάξτε για άπαχη πρωτεΐνη όπως το κοτόπουλο χωρίς πέτσα, τα ψάρια, τα αυγά, τα φασόλια και τα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα.

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 01 Ιανουαρίου 2020 20:49
Τζώρτζια Ζιώγου

Ιστότοπος: www.newme.gr/index.php/georgia-ziogou E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
  1. Πρόσφατα
  2. Δημοφιλή
  3. Αρέσουν

Facebook